niedziela, 4 kwietnia 2021

Radosnych Świąt Wielkanocnych! Joyeuses Pâques!


Wielkanoc  Jan Lechoń

Droga, wierzba sadzona wśród zielonej łąki,

Na której pierwsze jaskry żółcieją i mlecze.

Pośród wierzb po kamieniach wąska struga ciecze,

A pod niebem wysoko śpiewają skowronki.


Wśród tej łąki wilgotnej od porannej rosy,

Droga, którą co święto szli ludzie ze śpiewką,

Idzie sobie Pan Jezus wpółnagi i bosy

Z wielkanocną w przebitej dłoni chorągiewką.


Naprzeciw idzie chłopka. Ma kosy złociste,

Łowicka jej spódniczka i piękna zapaska.

Poznała Zbawiciela z świętego obrazka,

Upadła na kolana i krzyknęła : "Chryste!". 


Bije głową o ziemię z serdeczną rozpaczą.

A Chrystus się pochylił nad klęczącym ciałem

I rzeknie: "Powiedz ludziom niech więcej nie płaczą,

Dwa dni leżałem w grobie. I dziś zmartwychwstałem".














************************************

Zdrowych, spokojnych

i błogosławionych Świąt!

Marta







16 komentarzy:

  1. Martuś, radosnych i pełnych nadziei Świąt Wielkanocnych :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Spokojnych i pogodnych Świąt Wielkanocnych , wesołego Alleluja 🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marysiu, serdecznie dziękuję.
      Ściskam mocno.:)

      Usuń
  3. Meilleurs voeux, chère Marta!!! Bonnes Pâques!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczne pisanki!! Przyjemnego świętowania!

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepiekne, zachwycam sie :) radosnego wielkanocnego czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Son preciosos, mi favorito el blanco craquelado y negro.
    Alucinantes.
    Besos

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne "pisanki" Martuś. Dwie ostatnie szczególnie sobie upodobałam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Święta, Święta i po Świętach :)
    Dwie ostatnie pisanki baaardzo mi się podobają, świetny pomysł, ekstra wykonanie!

    OdpowiedzUsuń