środa, 18 marca 2015

Taca i dzbanek. Un plateau et un pot.



Bonjour à tous!

    Decoupage klasyczny
 - taki temat konkursu ogłosiły moderatorki Krainy Czarów.
Transfery  i serwetki zostały całkowicie zabronione,
 a papierowy motyw miał być starannie wycięty.

Oczywiście wszystkie "wytyczne"  musowo  znalazły się na każdej 
konkursowej pracy i mojej tacy również. :)) 
Wycinałam więc skrupulatnie tę rosę rugosę z owocami
pieczołowicie kleiłam, lakierowałam, cieniowałam...
Dodałam jeszcze spękania Sotille'em 
i paseczki w złotym szlagaluminium.
 Szlagmetal położyłam również na rantach tacy.
 Powierzchnię płaską wylakierowałam na błysk.
 Natomiast boki zostały zabejcowane,
 zabezpieczone najpierw lakierem matowym, a następnie ciemnym woskiem. 
Wcześniej  zrobiłam napis farbą od szablonu i mocno przetarłam.

 Zdjęć o kilka za dużo, ale nie mogłam się zdecydować. :)











Nie jest to moja pierwsza praca z tym papierem.
 Kupiłam go już baaardzo, bardzo dawno.

I wtedy powstał dzbanek. 
Zdjęcia odszukałam dzisiaj w swoim "archiwum", 
docierając aż do roku 2011.
Jest to przedmiot fajansowy o pięknym czekoladowym kolorze.
Żal mi było ją , znaczy tę czekoladę paprać farbami.
 Położyłam więc najpierw bezbarwny primer, 
a potem postępowałam jak przy normalnym decou.
Spękania, to Dala large, wypełnione złotą pastą,
  lakier na pewno Flugger błysk, jasne "wąsy" domalowane.
Dzbanek wciąż mam u siebie.

Zdjęcia nie najlepszej jakości, ale coś widać. :)




********************************
 Wielkie podziękowania za sympatyczne słowa pod poprzednim postem.
 Cieszę się, że podobają Wam się moje pisanki.
 Wciąż je "wysiaduję", by w kolejnych postach znowu je  móc pokazać.

Pozdrawiam serdecznie.
Marta

23 komentarze:

  1. Taca jest przepiękna. Dzbankowi też nic nie brakuje. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. dzbanek podoba mi się z tych obu rzeczy najbardziej, jest super, a do tego w moim ulubionym kolorze, czarnym, jest pieknie wykonany

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Edyto, on nie jest czarny zdjęcie kłamie.
      To ciemna czekolada. :)

      Usuń
  3. Piękna jest ta taca, a jej wzór świetnie współgra z porcelanowymi filiżanką i dzbanuszkiem :) Bardzo lubię taki romantyczny, nieco sielankowy styl :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi również ten styl się podoba.
      Dziękuję za odwiedziny. :)

      Usuń
  4. Piękne! I proszę jak skromny, stary dzbanek nabrał animuszu!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudnie Ci ta klasyka wychodzi :)
    O cieniowaniach to już nawet nie ma co wspominać, bo wiadomo, że to Twoja wizytówka i że zawsze są prima sort.
    A wiesz, że ja mam taki sam szablon? :P

    Słońce się u mnie rozpanoszyło, ptaki dzioby drą aż miło, trawa się zieleni - znaczy wiosna na całego.
    To Ci ją ślę w pakiecie z buziolami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zabieram caaały pakiet. Jeno buziaki zwracam do Posen.:)
      Słońca i ciepła nigdy nie za wiele. :)))

      A ten szablon mój już powoli niestety dogorywa, więc dobrze, że się przyznałaś... :)))))))

      Usuń
  6. Martuś...jak pięknie...taca mnie zachwyciła...pozdrawiam serdecznie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Izuniu. Się wybieram do Rzeszowa 11.04. , to się wreszcie spotkamy. :)

      Usuń
  7. Très jolis, tous les deux!!!! Τon craquelé est fantastique!!!
    Pourrais-tu me dire quelle marque tu utilises?
    Bros bisous!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marie-Anne, c'est Stamperia, Sotille sur le plateau, et sur le pot, Dala Large Base.
      Bisous pour toi! :)

      Usuń
    2. Merci!!!!
      J'ai le Sotille, mais les craquelures sont toujours plus petites!!

      Usuń
    3. Essaie de mettre 2-3 couches du step1 et puis le step 2. Elles doivent paraitres plus grandes. :)

      Usuń
  8. no no dzbanek cudny a i taca tez piekna - tylko zdradź ile warstw lakieru polozylaś aby zgubic grubośc papieru :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Gosiu, tych warstw trochę za mało, bo nierówności po kraku mi wyszły, a czas mnie gonił. Więc jeszcze ją wykańczam. :)
    A na dzbanku, nie pamiętam... :)
    Dziękuję za odwiedziny! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. O tacy już pisałam, że i motyw piękny, i cieniowanie zawodowe, i złocenia moje ulubione też są, no że i krak wykańcza dzieło.
    Ale fajansowy mi się tak spodobał, że ho, ho! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. piękny czekoladowy, też bym nie ruszała tego kolorku, kraczek super,
    dzbanuszek zawodowy :)
    Może być mój :)

    OdpowiedzUsuń
  12. taca piękna, ale dzbanek chyba jeszcze piękniejszy :)

    OdpowiedzUsuń