sobota, 30 czerwca 2018

Moje "skowronki". Przetwory i letnie kwiaty. Mes "alouettes". Conserves et fleurs d'été.



Bonjour!


Na forum " Deku-sabat"  został ogłoszony konkurs 
"Cała jesteś w skowronkach".
 Konkurs został upubliczniony na  fb
by umożliwić w nim udział dekupażystkom spoza forum.
Głosowanie (lajkowanie) na wszystkie prace
 odbywało się na facebooku.


 Wzięłam udział w konkursie ozdabiając szafkę na klucze .
     
Jest to recycling starego klucznika z klamociarni.
Wszystkie motywy pochodzą z serwetek. 
Napisy przeniesine techniką transferu.
 Na daszku struktura przy pomocy pasty gruboziarnistej.
 Cieniowania farbkami akrylowymi wspomagane opóźniaczem .
 Lakier matowy.
 Za brak haczyków przepraszam, zbyt dobrze je schowałam... :)

I bardzo, bardzo serdecznie dziękuję osobom, 
które na nią oddały swoje lajki. 












*****
A w domu robią się przetwory - zaprawy.
Owoców w bród!
W zeszłym roku wiśni zebrałam tylko 1 szklankę,
 natomiast tego lata niemożliwym jest
  przetworzenie wszystkiego czym natura nas obdarzyła!

 To co pokazuję, to efekt jednodniowych zmagań z ub. tygodnia. 
Mąż codziennie  wchodzi na drabinę, 
robimy soki i konfitury korzystając z tegorocznego urodzaju.







Czerwone porzeczki już w piwnicy,
 aktualnie w sokowniku czarne.





Mięta (uwielbiam!)  już się suszy na strychu.



 Do litrowych słoików nałożyłam
wiśni, agrestu, jabłek (papierówki) oraz malin, 
dodałam cukru,
 zapasteryzowałam.  
No i wyszło "coś takiego". :)
Tutaj tylko jedna sztuka, 
resztę (30) mąż wyniósł już do piwnicy.



***
A wokół domu kolorowo. 
Jak na prawdziwe lato przystało!:)

 Wczesną wiosną, w jednym z supermarketów
 zobaczyłam sadzonki surfinii.
 Miałam kiedyś i narzekałam. 
 Ale roślinki były zdrowiutkie i bardzo tanie,
 więc wzięłam.
 No i wcale nie żałuję!



Begonie posadziłam w beczce, 
którą pobieliłam rozwodnioną farbą,
 a napis przeniosłam metodą transferu.





















***
Na koniec zagadka. 
Co to za roślina?



****************************************
 Dziękuję za sympatyczne komentarze pod poprzednim postem.
Dla mnie są zawsze bardzo motywujące.
Pozdrawiam serdecznie
 i życzę dobrego wakacyjno-urlopowego wypoczynku.
Marta 



31 komentarzy:

  1. Jak cudownie kwiatowo! Tyle przetworów to prawdziwa duma! Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo piękne kwiaty. Bardziej lubiłem kaktusy.
    Recepcjonista jest piękny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, kaktusy w tym roku wyjątkowo zakwitły.
      Witam i dziękuję za odwiedziny. :)

      Usuń
  3. Witaj ! Przyciągnął mnie tytuł Twojego bloga - trochę podobny do mojego. Nie wiedziałam jednak, że znajdę tu tyle interesujących tematów: decoupage i przetwory, i ogród !!! Kwiaty cudne i zachwycające, a budka na klucze - urocza i magiczna !!! Bardzo mi miło, że mogę Tu być. Mam nadzieję, że to nie będzie jednorazowa wizyta. Pozdrawiam serdecznie :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam taką nadzieję! Witaj Ula!:)
      I bardzo się cieszę, że dołączyłaś do grona moich Obserwatorów. :)

      Usuń
  4. Śliczny domek!!! Wspaniałe masz kwiaty w ogródku :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Same wspaniałości począwszy od skrzynki na klucze po przetwory. U mnie też na gazie bulgoczą konfitury z wiśni a w pokoju suszy się mięta.Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniały przegląd! :D kolory mnie zachwyciły - pracy i kwiatów.

    OdpowiedzUsuń
  7. Martuś piękne jak zawsze! Klucznik rewelacyjny, a w ogrodzie widać dobrą rękę ogrodniczki. Przetwory na pewno przydadzą się w zimowe wieczory :)
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przydadzą się na pewno.
      Dziękuję Alinko! :)

      Usuń
  8. Martuś, w tym roku owoce obrodziły, więc ilość przetworów powalająca! Pracusie z Ciebie i męża. Klucznik piękny, choć za wiele skowronków na nim nie widać;) W ogrodzie kaktusy i inne kwiaty zachwycają. Zawsze z przyjemnością spaceruję po Twoim ogrodzie :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, wiem, Lucynko... skowronków mogło więcej przyfrunąć... :)
      A do ogrodu czuj się zawsze zaproszona. :)

      Usuń
  9. Marta prawdziwa kwiatowa magia u Ciebie!!! I zazdroszczę przetworów wszelakich, do takich rzeczy mam dwie lewe ręce :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wierzę w Twoje "lewe ręce"! Takie cuda tworzysz to i z owocami dasz radę. Tylko pewnie jeszcze tego nie wiesz. :)))

      Usuń
  10. Nie tylko róże, ale i skowronki 😉 Dopiero teraz widzę jaka to kolorowa praca. Na konkursie zdjęcia były malutkie jakieś... Pięknie mieszkasz, podziwiam 🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skowronków kilka nie doleciało, ale dobrze, że chociaż te dwa. :)))
      Miło mi, że zajrzałaś.

      Usuń
  11. Pięknie i smacznie u Ciebie, latem wokół domu mnóstwo pracy, wiem coś o tym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Praca, którą się lubi nie jest pracą. :)

      Usuń
  12. Jak cudnie u Ciebie jak w ogrodzie botanicvznym :)

    OdpowiedzUsuń
  13. ach, pięknie u Ciebie:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Rozpływam się na wyglądem Twojego ogrodu :) Jest tak uroczy i piękny, że długo bym z niego nie wychodziła :) Powiedz mi jak nazywają się te dwa wysokie kwiaty, ten błękitny i te dzwonki różowe :) No wspaniale są :) Aha i jeszcze te drobne niebieskie co tak w ciągu są posadzone :) Ten, który przerobiłaś jest przepiękny, kwiatowy a ja kocham takie motywy :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakże miło się czyta taki komentarz!!! Bardzo Ci dziękuję! :)
      Ten błękitny wysoki kwiat to ostróżka pełna, bylina. A różowe dzwonki to naparstnica. Ostróżki są jeszcze granatowe, różowe i białe. W tym roku nie zdążyłam uchwycić ich pięknego kwitnienia, gdyż byłam poza domem. Pokazywałam je tutaj https://nietylkoroze.blogspot.com/2016/07/
      A naparstnice gdy raz posadzisz, będą Ci się same wysiewać.

      Usuń
    2. Zapomniałam... te niebieskie w wiszącym pojemniku to lobelia, jednoroczna.

      Usuń