niedziela, 18 grudnia 2022

Pierniczki. Petits pains d'épices.

 

 Witajcie Kochani.💖


 Co roku, dużo wcześniej przed świętami Bożego Narodzenia,

 piekę  rozmaite ciasteczka,

 a przede wszystkim  

pierniczki

 Z jednego kilograma mąki

 wychodzi ich sporo, kilkadziesiąt.

  A że są pyszne i  miękkie zaraz po upieczeniu,

 zbyt szybko znikają.😋😋

 Wczoraj je dekorowałam lukrem .

 Robota bardzo fajna,

 niczym operowanie konturówką w decou.😁😁

 Fajna ale zajęło mi to ok. 3 godziny!!!

 Ręka też bolała.

 A wyszło tak.




Te poniżej robiłam w zeszłym roku.





Upiekłam też ciasteczka amoniakowe,
 czyli klasyczne amoniaczki.😋😋 

*****

Na serniczek i inne ciasta jeszcze za wcześnie.

Na pewno upiekę pakowaniec .

To takie ciasto z makiem, orzechami i powidłami.


 A u Was jak idą przygotowania do świąt?

Czy macie jakieś potrawy, wypieki, 

bez których nie wyobrażacie sobie stołu świątecznego?

******

Pozdrawiam serdecznie i do zobaczenia.

Marta


7 komentarzy:

  1. Wyglądają obłędnie, pięknie udekorowałaś. Coś czuję, że mi zajęłoby to więcej niż trzy godziny. :D Będę robić ciasteczka w tym tygodniu, jakieś z masłem orzechowym, zobaczymy, co wyjdzie i czy w ogóle się upieką. :D Serdeczne pozdrowienia posyłam. <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno się upieka i będa bardzo smaczne! Powodzenia w przygotowaniach do Świąt! :)

      Usuń
  2. Och , jakie śliczne pierniczki:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Święta już za progiem, więc przygotowania idą z wielką parą. Ciasteczka szybko znikają chyba w każdym domu, szczególnie gdy są pyszne, a Twoje na pewno są. u mnie też już ciasteczka gotowe, serniczki i inne cuda już za chwilkę będą w piekarniku.
    Pozdrawiam Martuś i życzę spokojnych świąt w rodzinnej atmosferze 🎄
    Alina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alinko, tak, masz rację, trochę roboty jest, ale myślę, że to u każdej gospodyni. :) Pierniczki i amoniaczki (też upiekłam) znikają zbyt szybko, a jest nas tylko dwoje. :))) Chyba jeszcze upiekę, dla dzieci.
      Dziękuję serdecznie za życzenia i je odwzajemniam. Ściskam mocno! :)

      Usuń
  4. Nie ma świat bez pierniczków. Twoje wyglądają cudownie. Ogromny talent. Śliczne

    Kasia Dudziak

    OdpowiedzUsuń